Management - a box full of surprises

23 March 2017

În filmul Forest Gump, celebru din anii ’90, un personaj spunea: „Life is like a box of chocolate – you never know what you’re gonna get” – Forest Gump. Replica rămâne valabilă și, aplicată la dinamica mediului de business actual, capătă noi valențe la nivel individual.

Funcția de management este și ea o cutie cu surprize. Fiecare zi aduce ceva nou și, de multe ori, neașteptat.

Din perspectiva rezultatelor muncii sale un manager are, de obicei, indicatori de performanță destul de clar definiți. Dar cum se asigură că îi atinge? Aspectele tehnice ale muncii sale, produsul de bază al echipei pe care o conduce, sunt necesare pentru a putea defini criterii obiective pentru rezultatele așteptate.

Ceea ce este însă la fel de important dar, uneori mai dificil de obținut, este capacitatea de a obține aceste rezultate prin intermediul oamenilor. Competențele din această zonă sunt deseori considerate implicite. Ele nu sunt destul de clar operaționalizate – transformate în comportamente observabile – pentru a putea fi urmărite în procesul de recrutare și selecție sau monitorizate în evaluarea managementului organizației.

Primul pas însă, înainte de identificarea și dobândirea competențele necesare unui manager, este ca acesta să își dorească să se dezvolte și pe o zonă personală. Apoi  participarea la un program de formare pentru management dar și aplicarea consecventă a tehnicilor învățate.

Dar care sunt aceste competențe atât de necesare unui manager indiferent de domeniul în care lucrează?

În primul rând, capacitatea de a conduce echipa ținând cont de fiecare membru în parte. Acest lucru implică strategii de responsabilizare aplicate pe niveluri diferite. O altă abilitate esențială este asertivitatea, deoarece angajații vor prelua modelul de comunicare de la un manager care știe să comunice asertiv și asta duce la eficientizarea muncii.

Un bun manager este interesat să cunoască tipul de personalitate, locul controlului și pârghiile motivaționale ale fiecărui membru al echipei și să le folosească pentru a crea mediul de lucru care să permită angajaților atingerea potențialului lor maxim și, astfel, nivelul maxim de performanță al echipei.

Organizarea personală este un alt aspect esențial care, alături de managementul riguros al resurselor personale și departamentale, poate face diferența în situațiile limită și nu numai.

Toate aceste competențe manageriale se circumscriu cumva unei bune cunoașteri a personalității umane, precum și unei bune comunicări interpersonale. De fapt, competența în management se construiește pe fondul unei personalități echilibrate, al unei bune autocunoașteri, al unui nivel înalt de încredere în propria persoană, al unei capacități de acceptare și de cuprindere a tuturor aspectelor dificile sau conflictuale pe care trebuie să le gestioneze cu rezultate optime. Iar aceste trăsături pot fi conștientizate și dezvoltate până la un anumit nivel de fiecare dintre noi.

Acestea sunt principiile pe care se bazează cursul intitulat „People management” și care, împreună cu modulele „Comunicare asertivă”, „Time management și organizare personală”, „Noțiuni de bază în project management” și „Abilități de prezentare” compun programul Executive Development – program care oferă o sinteză a celor mai importante abilități manageriale și care se adresează atât managerilor cu experiență, cât și celor aflați de puțin timp în funcții de conducere.

Pentru conducătorii organizațiilor care doresc să crească eficiența sistemelor de management la nivel de top și middle management cel mai direct mod de a obține acest lucru este înscrierea într-un program de training și coaching.

Alături de modulele de training pentru dezvoltarea competențelor manageriale, programul organizat de Institutul de Studii Financiare, în parteneriat cu Transvertical Executive Coaching, este dedicat managerilor executivi care doresc să îmbine instrumentele de management organizațional cu dezvoltarea personală și cunoștințele de psihologie organizațională.

 

Material realizat de Cristina Stroe, formator și coach, activând în domeniul consultanței în management, comunicării și psihologiei organizaționale, și trainer în cadrul programului Executive Development.

Pentru alte detalii și înregistrare la program vă stăm la dispoziție la adresa alina.tudorache@isfin.ro și la telefon 0758 491 987.

 

Noua platformă pentru examinări online


Vă rugăm să accesați Platforma on-line aici și să urmați pașii menționați în Ghidul candidatului sau Ghidul angajatorului/furnizorului

Programe de pregatire profesională continuă pentru specialiști constatare daune


Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu respectarea cerințelor privind pregătirea profesională....Click aici pentru detalii >

Proiectul CertIDD – un nou proiect educational pentru piaţa de asigurări

Institutul de Studii Financiare anunță finalizarea celui de-al patrulea proiect educațional pentru piața de asigură...see all

Revista de Studii Financiare

PLATFORMĂ EXAMINĂRI

Vă rugăm să accesați Platforma on-line aici și să urmați pașii menționați în Ghidul ...see all

Master de tehnici actuariale

The Insurance Distributor Manual has been published

The Institute of Financial Studies and specialists in the insurance market have developed and published the Insurance Di...see all

ISF - Accredited Training Partner of CISI

Actiune plantare - editia a doua

ISF organizeaza vineri 29 martie 2019  a doua editie a actiunii de ecologizare a padurilor, urmand astfel sa plante...see all

Ectranz

COMUNICAT DE PRESA - CONFERINȚA EUROPEANĂ A SERVICIILOR FINANCIARE

Bucureşti 25 martie  2019   Digitalizarea, automatizarea şi inovaţia în serviciile financiare, dar ...see all

IMASIG
 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și