Procedura insolvenței: activitatea debitoarei în perioada de observație

București 13 Februarie 2019

Trainer: Raul Felix Hodoș

Detalii

Insolvența întreprinderii este o stare de fapt care se instalează anterior deschiderii procedurii judiciare. Scopul Legii nr.85/2014 este acoperirea pasivului debitoarei cu acordarea șansei salvării existenței acesteia. Perioada imediat următoare deschiderii procedurii generale a insolvenței este, din această perspectivă, deosebit de importantă pentru a permite redresarea debitoarei, iar conlucrarea dintre persoanele implicate este esențială.

Grup țintă

Beneficiarii direcți ai programului sunt manageri ai întreprinderilor, persoane implicate în conducerea diferitelor departamente ale acestora, dar și practicieni în insolvență interesați în a-și perfecționa cunoștințele teoretice și practice.

Obiectivele cursului

Principalul obiectiv al acestui program este reprezentat de înțelegerea și aprofundarea noțiunilor importante ale insolvenței judiciare, operarea cu aceste noțiuni și însușirea practicilor legale și recomandabil a fi utilizate în procedura insolvenței, astfel încât perioada dintre deschiderea acesteia și aprobarea planului de reorganizare să nu conducă la restricționarea activității economice și acumularea de pierderi suplimentare.

Tematica

1. Noțiuni esențiale. Debitoarea aflată în dificultate

2. Deschiderea procedurii. Efecte

3. Participanții la procedura insolvenței și atribuțiile lor

  1. Instanțele judecătorești. Judecătorul sindic
  2. Administratorul/Lichidatorul judiciar
  3. Creditorii. Adunarea creditorilor. Comitetul creditorilor
  4. Administratorul special

4. Regimul actelor juridice anterioare procedurii

5. Situația contractelor în curs de executare

6.Măsurile procedurale și obligațiile corelative ale debitoarei

            1. Notificarea deschiderii procedurii

            2. Creanțele creditorilor și verificarea lor. Tabelul preliminar

            3. Contestațiile la tabelul preliminar. Tabelul definitiv

            4. Inventarierea bunurilor debitoarei

            5. Rapoartele administratorului judiciar

7. Planul de reorganizare. De la propunere la aprobare și confirmare

Trainer

Raul - Felix Hodoș - doctor în drept al Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj Napoca cu teza „Plata electronică”. Este lector universitar al Universității „Petru Maior” din Tîrgu Mureș, Facultatea de Științe Economice, Juridice și Administrative, coordonator al Centrului de Cercetări Aplicative în Drept și Afaceri (CECADA), titular al cursurilor “Proceduri speciale de insolvență și preinsolvență”, la nivel master, “Drept comercial”, “Dreptul afacerilor” și “Drept și administrarea afacerilor”, la nivel licență.

Profesează ca avocat și practician în insolvență, coordonator al Hodoș și Asociații și al Hodoș Business Recovery. Conciliator SAL-Fin (A.S.F.) și este mediator și arbitru pe lista Curții de Arbitraj Comercial de pe lângă Camera de Comerț și Industrie Mureș și al Asociației “Centrul de Arbitraj și Mediere în Asigurări” (ACAMA). Dl. Hodoș este Președinte al Societății Române de Cercetare pentru Afaceri Publice și Private din Tîrgu Mureș (SOROCAPP). Domenii de interes: drept comercial, dreptul insolvenței, drept financiar, dreptul noilor tehnologii, protecția datelor personale.

Durata/Perioada

Programul se va desfășura în data de 13 februarie a.c., între orele 09:30 - 16:00.

Investiție

Investiția necesară pentru participarea la acest program este de 500 lei + TVA/persoană.

Discounturi

La tariful de mai sus se vor acorda următoarele discount-uri:

  • 5% pentru înscriere și plata taxei de participare până la data de 9 octombrie 2018;
  • 5% pentru înscrierea a cel puțin 2 persoane din cadrul aceleiași organizații.

Discounturile pot fi cumulate.

Aplică la curs
Informații ajutatoare pentru completarea formularului.




 Newsletter ISF

Abonează-te acum pentru a primi ultimele noutăți. Suntem prezenți și pe rețelele de socializare și