[sus]CURSURI
1. CUM MÄ‚ ÎNSCRIU?
Pentru înscrierea la un curs se va completa formularul de înscriere, disponibil pe pagina de curs dorită.
2. CUM ȘI CÂND SE VA ORGANIZA CURSUL?
Cursul se va organiza, sub rezerva constituirii grupei de participanÈ›i, la data stabilită, conform programării de pe site-ul www.isfin.ro. Coordonatorul cursului va transmite, pe email, persoanelor înscrise toate informaÈ›iile necesare privind organizarea cursului, la momentul constituirii grupei de participanÈ›i. CursanÈ›ii vor primi informaÈ›ii în legătură cu agenda È™i locul unde se va desfășura cursul. În situaÈ›ia în care nu se constituie grupa de participanÈ›i coordonatorul cursului va informa persoanele înscrise la cursul respectiv despre faptul că acesta nu se va organiza È™i va reveni cu informaÈ›ii privind reprogramarea acelui curs.
3. ESTE OBLIGATORIE PREZENÈšA LA CURS?
Prezența la cursuri este obligatorie pentru cel puțin 80% din durata programului de pregătire.
4. CUM PLÄ‚TESC TAXA DE PARTICIPARE?
Taxa de participare se plăteÈ™te în contul ISF nr. RO74 BRDE 445S V408 0657 4450, deschis la banca BRD.
5. IMI POT RECUPERA TAXA DE PARTICIPARE?
Taxa de participare se poate returna:
În cazul în care persoana înscrisă nu participă la curs taxa nu se mai restituie, cu excepÈ›ia cazurilor temeinic justificate (probleme medicale, de familie, etc.). În această situaÈ›ie se înaintează o cerere de restituire a taxei de participare, împreună cu documentele justificative.
6. CÂND PRIMESC CERTIFICATUL DE ABSOLVIRE/PARTICIPARE AL CURSULUI?
Certificatul de absolvire/participare se obÈ›ine în termen de maxim 10 zile de la data finalizării cursului.
7. ÎN CAZUL ÎN CARE NU PROMOVEZ CURSUL POT PARTICIPA LA REEXAMINARE?
În cazul în care o persoană care a susÈ›inut examinare la finalul unui curs È™i nu a obÈ›inut punctajul minim poate să se înscrie la o nouă sesiune de examinare contra unei taxe de 50 lei, făra a mai participa la curs.
[sus]EVALUARI /EXAMINARI
CUM SE REALIZEAZÄ‚ ÎNSCRIEREA LA UN EXAMEN DE CERTIFICARE PROFESIONALÄ‚ PENTRU DISTRIBUITORII DE ASIGURÄ‚RI ȘI/SAU REASIGURÄ‚RI?
Persoanele care doresc să participe la un examen de certificare profesională pentru a obÈ›ine (certificare profesională inÈ›ială) sau pentru a-È™i menÈ›ine calitatea de distribuitor (certificare profesională continuă) se înscriu la examenul dorit prin intermediul Platformei ISF.
Pentru realizarea înscrierii la un examen, candidatul trebuie să îÈ™i creeze cont de utilizator în Platforma ISF, accesând adresa: https://examinari.isfin.ro
Precizare importantă: pentru accesarea Platformei ISF se recomandă următoarele variante de browser - Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
Modalitatea de utilizare a Platformei ISF, pentru înscrierea È™i susÈ›inerea examenului de certificare profesională, este descrisă în Ghidul candidatului – https://isfin.ro/uploaded/staticPages/ISF%20Ghid%20Utilizator%20-20Candidat%20final.pdf
CUM EFECTUEZ ÎNSCRIEREA/REÎNSCRIEREA/REEXAMINAREA LA UN EXAMEN DE CERTIFICARE?
Pentru înscrierea la un examen este necesar să urmaÈ›i paÈ™ii:
1. Se accesează Platforma ISF (https://examinari.isfin.ro) utilizând credenÈ›ialele de accesare a contului creat în această aplicaÈ›ie.
Atenție! se recomandă utilizarea unuia din următoarele browsere: Mozilla Firefox, Google Chrome, Opera.
2. Se accesează Catalog Examinări de unde selectează Examinări la sală sau Examinări online, după caz.
3. Pentru Examinări la sală, se selectează sesiunea de examinare în funcÈ›ie de localitatea, data examenului, tipul de examen, categoria profesională pentru care se doreÈ™te înscrierea, iar din partea dreaptă a ecranului se accesează butonul de Înscriere la examinare/Reînscriere/Reexaminare, după caz (pentru a indentifica uÈ™or examenul dorit la sală se utilizează filtrele disponibile în partea de sus a ecranului).
4. Pentru Examinări online, se selectează sesiunea de examinare în funcÈ›ie de tipul de examen È™i categoria profesională pentru care se doreÈ™te înscrierea.
5. Înscrierea la examenul la sală/online este adăugată în coÈ™ul de cumpărături. Pentru finalizarea procesului de înscriere este necesară accesarea CoÈ™-ului de cumpărături.
6. Se urmează succesiunea următoare: PLÄ‚TEȘTE AICI - se selectează ca plata să fie efectuată Individual sau de către Angajator - Pas următor – se alege Metoda de plată (Mobil Pay/Transfer Bancar) – PlătiÈ›i È™i achizionaÈ›i integral – Finalizarea plății – se descarcă factura È™i se realizeză Plata taxei prin instrumente bancare (dacă nu s-a plătit prin MobilPay).
7.ATENTIE!
a. Plata taxelor de examinare se realizează numai pe baza facturii proforme. Pentru ca plata să fie identificată este obligatoriu să se indice la detaliile plății, numărul facturii proforme;
b. Înscrierea la un examen de certificare se consideră a fi finalizată doar prin emiterea Facturii Proforme È™i Finalizarea plății.
8. Pentru finalizarea înscrierii la examen este necesar să fie încărcat È™i dosarul de înscriere cu documentelor solicitate, în funcÈ›ie de tipul de examen È™i de categoria profesională. Documentele se scanează toate într-un singur document în format .pdf È™i se salvează cu denumirea - CNP-ul candidatului.
9. Pentru încărcarea dosarului, din meniul Certificările Mele, la examenul pentru care s-a efectuat înscrierea, se accesează butonului albastru Dosar, apoi se selectează secÈ›iunea Modifică È™i se apasă pe Încarcă Documente/Încarcă documente din Dosarul Personal È™i se Salvează.
10.Verificarea corectitudinii înscrierii se realizează din meniul Certificările Mele unde este disponibilă înscrierea efectuată, în urma căreia au fost primite notificările de confirmare, iar prin accesarea butonului albastru Dosar, aferent înscrierii efectuate, se verifică încărcarea dosarului de înscriere în secÈ›iunea AfiÈ™ează.
PRECIZÄ‚RI IMPORTANTE:
 Candidatul trebuie să se asigure de încărcarea, la examenul dorit, a tuturor documentelor solicitate prin Metodologia de certificare a distribuitorilor de asigurari https://isfin.ro/Evaluari/metodologie-certificare-piata-de-asigurari
 Pentru o bună cunoaștere a modului de utlizare al Platformei ISF se va consulta Ghidul Utilizator-Candidat https://isfin.ro/stiri/platforma-examinari
CARE SUNT DOCUMENTELE NECESARE ÎNSCRIERII LA UN EXAMEN DE CERTIFICARE PROFESIONALÄ‚ A UNUI DISTRIBUITOR DE ASIGURÄ‚RI ȘI/SAU REASIGURÄ‚RI?
Documentele de înscriere la un examen de certificare profesională iniÈ›ială sau continuă sunt indicate în Metodologia de certificare a distribuitorilor de asigurări È™i/sau reasigurări, care poate fi consultată la adresa:https://isfin.ro/uploaded/staticPages/Metodologia%20de%20certificare%20a%20distribuitorilor%20de%20asigur%C4%83ri.pdf
EXAMENELE DE CERTIFICARE PROFESIONALÄ‚ SE POT SUSÈšINE ONLINE?
Examenul de certificare profesională inițială se poate susține doar la sală.
Examenul de certificare profesională continuă se poate susține online, dar și la sală.
CÂND SE AFLÄ‚ LOCAÈšIA ȘI ORA LA CARE ESTE PROGRAMATÄ‚ O SESIUNE DE EXAMINARE LA SALÄ‚?
ISF postează trimestrial în Platforma ISF, în secÈ›iunea Acasă, planificarea examinărilor la nivel naÈ›ional. Pentru fiecare examen se indică, în detaliile acestuia, locul de desfășurare.
După validarea înscrierii la examinare, candidatul primeÈ™te, atât pe e-mail cât È™i în contul său creat în Platforma ISF, informaÈ›iile privind locul È™i ora la care trebuie să se prezinte la examinarea la sală.
Se recomandă candidatului să se prezinte la examenul la sală cu circa 15 minute înainte de ora programată.
CÂND POT PARTICIPA LA EXAMINAREA ONLINE?
După validarea înscrierii la examinarea pentru obÈ›inerea certificatului de pregătire profesională continuă, candidatul poate susÈ›ine examenul online, prin intermediul platformei ISF, în zilele de marÈ›i È™i joi ale săptămânii, în intervalul orar 09:00-16:00.
Examenul online este supravegheat video È™i înregistrat, pe toată durata acestuia.
Precizare: Inregistrările examenelor online se păstreaza 2 zile lucrătoare, cu excepția situațiilor:
- pentru care candidatul a depus contestaÈ›ia rezultatului examenului È™i pentru care înregistrările se menÈ›in 5 zile lucrătoare,
- pentru care candidatul a fost declarant ELIMINAT din examen, pentru care înregistrările se menÈ›in minim 6 luni.
Înainte de susÈ›inerea efectivă a examenului online se recomandă candidatului să verifice că are o conexiune bună la internet È™i că echipamentul utilizat pentru a susÈ›ine examenul îndeplineÈ™te condiÈ›iile tehnice de monitorizare video specificate în Metodologia de certificare a distribuitorilor de asigurări È™i/sau reasigurări È™i în Platforma ISF în secÈ›iunea Acasă - CondiÈ›ii tehnice monitorizare video - https://examinari.isfin.ro/ro/node/18
CARE ESTE DURATA EXAMENULUI?
Indiferent de modul de susținere al examenului, la sală sau online, durata acestuia este de 40 minute.
ÎN CE CONSTÄ‚ EXAMENUL DE CERTIFICARE PROFESIONALÄ‚?
Examenul de certificare profesională constă în susÈ›inerea unui test grilă cu 40 de întrebări. Fiecare întrebare are trei variante de răspuns din care doar o variantă este corectă.
CARE ESTE PUNCTAJUL MINIM NECESAR PENTRU A FI DECLARAT ADMIS ÎN URMA EXAMENULUI?
Pentru a fi declarat Admis, candidatul trebuie să obțină minim 32 de puncte, din cele maximum 40 de puncte.
CE SE ÎNTÂMPLÄ‚ DACÄ‚ EXAMENUL SUSÈšINUT ONLINE SE ÎNTRERUPE?
Examenul online se poate întrerupe din cauza unei viteze necorespunzătoare a reÈ›elei de internet, motiv pentru care candidatul este scos din examen. În această situaÈ›ie, dacă candidatul nu a acumulat numărul minim de puncte necesare promovării (32 puncte), acesta trebuie reia procesul de înscriere pentru reexaminare.
CE SE ÎNTÂMPLÄ‚ ÎN CAZUL CANDIDATULUI ELIMINAT DIN EXAMEN?
Candidatul care nu respectă, pe durata desfășurării examenului, condițiile de examinare este eliminat din examen de către comisia de supraveghere și declarat ELIMINAT. Acestuia i se interzice participarea la un alt examen timp de 6 luni.
ÎN CÂT TIMP, DE LA DATA SUSÈšINERII EXAMENULUI, SE AFLÄ‚ REZULTATUL?
Rezultatul examenului susÈ›inut la sală se afiÈ™ează în contul candidatului È™i se transmite È™i pe e-mail, în termen 3 zile lucrătoare de la data susÈ›inerii examenului.
Rezultatul examenului susÈ›inut online se afiÈ™ează în contul candidatului È™i se transmite pe e-mail, imediat după finalizarea examenului/expirarea timpului de examinare.
ÎN CE CONDIÈšII CANDIDATUL POATE CONTESTA REZULTATUL OBÈšINUT?
În termen de 2 zile lucrătoare de la primirea rezultatului examinării, candidatul are posibilitatea să depună contestaÈ›ie prin completarea formularului de contestaÈ›ie din contul său È™i plata taxei pentru reanalizarea rezultatului (taxa contestaÈ›ie). Depunerea unei contestaÈ›ii se va finaliza cu o comandă.
În lipsa plății taxei de contestaÈ›ie, contestaÈ›ia nu este analizată.
SecÈ›iunea dedicată contestaÈ›iilor este exclusiv pentru contestarea rezultatului obÈ›inut în urma susÈ›inerii unui examen de certificare.
ÎN CE CONDIÈšII SE RESTITUIE TAXA DE CONTESTAÈšIE?
TESTAȚIE?Candidatului declarat Admis după contestație i se returnează taxa de contestație.
ÎN CE CONDIÈšII SE POATE VIZUALIZA TESTUL SUSÈšINUT?
În cazul în care candidatul depune contestaÈ›ie È™i indică că doreÈ™te È™i vizualizarea testului, testul poate fi vizualizat la sediul ISF, din È›ară sau din BucureÈ™ti, în prezenÈ›a reprezentanÈ›ilor ISF, în termen maxim de 30 de zile de la data susÈ›inerii examenului.
CÂND SE EMITE CERTIFICATUL DE ABSOVIRE?
Candidatul declarat Admis:
a) în urma examenului susÈ›inut, primeÈ™te pe e-mail È™i în contul său din Platforma ISF Certificatul de absolvire È™i suplimentul descriptiv, în termen de 2 zile lucrătoare de la data comunicării rezultatului examenului,
b) după contestaÈ›ie, primeÈ™te pe e-mail È™i în contul său din Platforma ISF Certificatul de absolvire È™i suplimentul descriptiv, după introducerea rezultatului.
Certificatul de absolvire È™i suplimentul descriptiv aferent sunt disponibile în contul candidatului, atâta timp cât se află în termen de valabilitate, È™i poate fi descărcat È™i printat (față-verso).
ÎN CE SITUAÈšIE POATE FI SOLICITAT UN DUPLICAT AL CERTIFICATULUI DE ABSOLVIRE?
Duplicatul se eliberează la cerere în una din următoarele situaÈ›ii: pierdere, distrugere sau furtul certificatului de absolvire original. Pentru emiterea duplicatului se plăteÈ™te taxa de duplicat.
CE DOCUMENTE SUNT NECESARE PENTRU OBȚINEREA UNUI DUPLICAT ȘI UNDE TREBUIE DEPUSE?
Duplicatul se eliberează în următoarele situaÅ£ii: pierderea, distrugerea sau furtul certificatului de absolvire. Duplicatul certificatului se eliberează la cererea candidatului, inclusiv în cazul È™tergerii e-mail-ului pe care a fost primit certificatul.
Pentru eliberarea duplicatului, candidatul încarcă din contul său documentele solicitate È™i efectuează plata taxei pentru duplicat.
Documentele necesare eliberării duplicatului sunt:
a) cerere de eliberare a duplicatului, precum ÅŸi declaraÅ£ia pe propria răspundere dată de titularul actului (inclusă în cerere), în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru: identificarea titularului, împrejurările în care actul original a fost pierdut precum ÅŸi alte precizări care să confirme pierderea/distrugerea/furtul actului respectiv. În cuprinsul documentului se face următoarea menÅ£iune: „actul de studii nu a fost lăsat gaj/garanÅ£ie la o altă instituÅ£ie de stat/particulară, din Å£ară sau din străinătate ÅŸi nu a fost înstrăinat cu buna ÅŸtiinţă altei persoane fizice sau juridice”; Pentru a descărca cererea pentru eliberarea duplicatului, click aici
b) copia actului de identitate, valabil la data solicitării.
ÎN CÂT TIMP SE VA ELIBERA DUPLICATUL?
Termenul pentru eliberarea duplicatelor este de maxim 5 zile lucrătoare de la data înregistrării la ISF a cererii solicitantului.
Duplicatele se eliberează sub semnătură titularului/împuternicitului, sau la solicitarea acestora se transmit prin servicul de curierat, cu suportarea taxelor de transport.
CÂND TREBUIE ACUMULATE CREDITELE ANUALE DE PREGÄ‚TIRE PROFESIONALÄ‚ CONTINUÄ‚?
Creditele anuale de pregătire profesională continuă trebuie acumulate după cum urmează:
- începând cu anul următor celui în care s-a obÈ›inut certificatul de pregătire profesională iniÈ›ială, până cel târziu la data de 31decembrie,
- până cel târziu la data de 31 decembrie a fiecărui an caledaristic, pentru menÈ›inerea calității de distribuitor deÈ›inute.
CUM POT FI ACUMULATE CELE 20 DE CREDITE ANUALE (15 ORE) DE PREGÄ‚TIRE PROFESIONALÄ‚ CONTINUÄ‚?
Creditele de pregătire profesională continuă pot fi acumulate după cum urmează:
a. maximum 10 credite/an, acumulate în urma participării la acÈ›iuni cu caracter ÅŸtiinÅ£ific, profesional sau de mentorat, conform criteriilor de alocare a creditelor de formare profesională continuă menÈ›ionate în Metodologia de certificare a distyribuitorilor de asigurări È™i/sau reasigurări;
b. minimum 10 credite/an, aferente programelor de pregătire profesională continuă organizate de furnizorii autorizați de către A.S.F., furnizorii avizați de către A.S.F. sau de societăți (furnizorii avizați și societățile furnizează programe de pregătire profesională angajaților proprii și/sau intermediarilor secundari pentru care sunt responsabili).
UNDE TREBUIE ÎNCÄ‚RCATE CREDITELE PENTRU VALIDAREA ACESTORA?
Pentru a solicita validarea creditelor acumulate, candidatul accesează Platforma ISF, Meniul Utilizatorului, secțiunea Credite.
Pe pagina Credite, candidatul are posibilitatea de a accesa formularul pentru Cerere Credite. Procesul de depunere este descris în Ghidul utilizatorului, secÈ›iunea Cerere pentru validarea Creditelor pentru formare profesională continuă – https://isfin.ro/uploaded/staticPages/ISF%20Ghid%20Utilizator%20-%20Candidat%20final.pdf
AtenÈ›ie: validarea È™i înregistrarea creditelor se realizează doar în condiÈ›iile în care este confirmată plata taxei de validare È™i de înregistrarea acestora
IMPORTANT!
Pentru o bună înÈ›elegere a procesului de certificare/menÈ›inere a certificării distribuitorilor de asigurări È™i/sau reasigurări È™i pentru buna cunoaÈ™tere a utilizării Platformei ISF, vă rugăm să consultaÈ›i:
1. Metodologia de certificare a distribuitorilor de asigurări și/au reasigurări, aprobată de Consilul A.S.F. și postată pe site-ul ISF, la adresa: https://isfin.ro/uploaded/staticPages/Metodologia%20de%20certificare%20a%20distribuitorilor%20de%20asigur%C4%83ri.pdf
2. Ghidul candidatului, postat pe site-ul ISF, la adresa: https://isfin.ro/uploaded/staticPages/ISF%20Ghid%20Utilizator%20-%20Candidat%20final.pdf
[sus] TAXE
Contravaloarea taxelor se achită numai în baza facturii proforme, emise din Platforma ISF, în contul:
Fundația Institutul de Studii Financiare, CIF RO 25285051,
Cod IBAN RO74 BRDE 445S V408 0657 4450, Banca BRD
Pe documentul de plată se indică obligatoriu: Numărul comenzii din factura proformă, datele de identificare ale plătitorului precum și tipul taxei respective.
ATENÈšIE: Încasarea nu se validează fără indicarea, pe documentul de plată, a numărului comenzii din factura proformă!
ANUNÈš PRIVIND ÎNSCRIEREA LA EXAMENE ORGANIZATE LA SALÄ‚ Vă informăm că, pentru a asigura posibilitat...vezi tot
În vederea simplificării procesului de validare È™i alocare a creditelor anuale de pregătire profesională conti...vezi tot
ANUNT IMPORTANT Institutul de Studii Financiare va informeaza ca examenele online pentru pregatirea continua a ...vezi tot
Institutul de Studii Financiare a devenit membru afiliat al OECD/INFE (ReÈ›eaua InternaÈ›ională pentru EducaÈ...vezi tot
Cea de-a doua editie a Conferintei nationale organizate de Biroul Asigura...vezi tot