17 Octombrie 2018
Una dintre principalele îngrijorări pe care societățile listate sau în curs de listare pe piaÈ›a de capital le au, este legată de accesul în acÈ›ionariat a unor persoane care vor ajunge să frustreze activitatea societății prin promovarea de litigii. Și societățile supuse unui regim de supraveghere special (entități reglementate) împărtășesc aceleaÈ™i temeri È™i uneori aceeaÈ™i soartă. Litigiile înseamnă costuri suplimentare, riscuri operaÈ›ionale È™i reputaÈ›ionale, oportunități pierdute.
Seminarul va analiza atât relaÈ›ia dintre societate È™i acÈ›ionarii săi, cât È™i instrumentele de care se poate folosi societatea pentru a se apăra de disputele cu acÈ›ionarii. Se vor aduce exemple È™i se vor analiza astfel de cazuri de litigii È™icanatorii din România È™i din străinătate (inclusiv practica CEDO) È™i modul în care acestea au fost gestionate de societăți È™i de instanÈ›ele de judecată.
În urma participării la acest curs, reprezentanÈ›ii societăților vor înÈ›elege care sunt mijloacele È™i limitele protecÈ›iei lor împotriva È™antajării prin litigii, cum pot fi prevenite litigiile È™icanatorii, cum pot fi identificaÈ›i acÈ›ionarii activiÈ™ti înainte de a formula litigii împotriva societății È™i cum pot fi gestionate cel mai eficient astfel de litigii după ce au fost promovate.
Programul se adresează, în principal, consilierilor juridici ai societăților listate, în curs de listare sau care au în plan mediu È™i lung listarea pe piaÈ›a de capital, consilierilor juridici ai societăților cu o activitate reglementată (asigurări, financiar-bancar) sau ai societăților care au în acÈ›ionariat fonduri de investiÈ›ii.
De asemenea, programul este util È™i pentru membrii departamentelor de secretariat general, relaÈ›ia cu investitorii, control intern. Astfel, în vederea prevenirii, identificării È™i gestionării la timp a È™icanării prin litigii, programul se adresează È™i persoanelor ce deÈ›in poziÈ›ia de Secretar General, IR Specialist, CFO, CRO, auditor intern.
În cazul unei societăți care se confruntă cu astfel de litigii, programul se va dovedi util È™i directorilor executivi (CEO) sau membrilor consiliului de administraÈ›ie care doresc să înÈ›eleagă fenomenul cu care se confruntă societatea pentru a putea lua acÈ›iunile strategice corespunzătoare.
Nu este necesară experienÈ›a în litigii pentru a participa la seminar sau o anumită vechime în funcÈ›ia deÈ›inută.
Principalele obiective ale seminarului sunt:
- Dobândirea capacității participanÈ›ilor de a evalua în mod independent dacă societatea pe care o reprezintă este o È›intă sau nu pentru acÈ›ionarii activiÈ™ti sau È™icanatorii;
- Dobândirea capacității participanÈ›ilor de a analiza, în mod independent, vulnerabilitățile în guvernanÈ›a corporativă È™i în activitatea acestora, care pot duce la iniÈ›ierea unor litigii împotriva societății;
- Informarea asupra unor cazuri similare din România È™i din străinătate È™i analizarea modului în care societățile È™i instanÈ›ele s-au comportat;
- Informarea asupra ultimelor tendinÈ›e în activitatea acÈ›ionarilor activiÈ™ti Informarea asupra remediilor existente È™i a modalităților de gestionare a unor acÈ›ionari activiÈ™ti/È™icanatorii;
- Dobândirea unei competente de bază în a aplica modalitățile de prevenÈ›ie a litigiilor È™icanatorii;
- Dobândirea unei competente de bază în a gestiona litigiile È™icanatorii, în cazul în care acestea au fost deja formulate.
1. Tipuri de societăți și de evenimente societare care atrag atenția acționarilor activiști sau șicanatorii. Studiu de caz.
2. Forme de manifestare ale activismului societar și consecințele acestuia asupra conducerii și guvernării corporative a societății. Studiu de caz.
3. Prevenirea litigiilor È™icanatorii. Gestionarea eficientă a acestora, în cazul în care au fost deja promovate. Exemple teoretice derivate din cazuri practice.
Ana Gabriela Atanasiu este avocat, doctor în drept comercial al Universității din Bucuresti, fiind în perioada 2015-2016 È™ef al departamentului juridic al Bursei de Valori Bucuresti.
ExperienÈ›a profesională relevantă a dnei. Atanasiu include consultanță de guvernare corporativă È™i privind consiliile de administraÈ›ie, reprezentarea unui fond de investiÈ›ii în instanţă pentru apărarea unei investiÈ›ii de peste 300 milioane EUR împotriva unui serii de litigii È™icanatorii formulate de un acÈ›ionar minoritar, reprezentarea în instanță a unui dezvoltator imobiliar pentru protejarea unei investiÈ›ii de peste 30 milioane EUR împotriva unui acÈ›ionar minoritar È™icanatoriu.
Atelierul va avea loc în data de 17 octombrie a.c. între orele 09:30 - 16:00.
Investiția necesară pentru participarea la acest atelier este de 350 lei + TVA/persoană.
La tariful de mai sus se acordă discount 5% pentru înscrierea grupurilor de minim 2 persoane din cadrul aceleiaÈ™i entități.
Înscrierile se pot transmite la adresa training@isfin.ro, persoana de contact Răzvan HÄ‚PÄ‚U, telefon 0740.854.653
Planificarea examenelor de certificare pentru distribuitori
Noua platformă pentru examinări online
Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu respectarea cerințelor privind pregătirea profesională....Click aici pentru detalii >
ANUNÈš PRIVIND ÎNSCRIEREA LA EXAMENE ORGANIZATE LA SALÄ‚ Vă informăm că, pentru a asigura posibilitat...vezi tot
În vederea simplificării procesului de validare È™i alocare a creditelor anuale de pregătire profesională conti...vezi tot
ANUNT IMPORTANT Institutul de Studii Financiare va informeaza ca examenele online pentru pregatirea continua a ...vezi tot
Institutul de Studii Financiare a devenit membru afiliat al OECD/INFE (ReÈ›eaua InternaÈ›ională pentru EducaÈ...vezi tot
Cea de-a doua editie a Conferintei nationale organizate de Biroul Asigura...vezi tot