9 Iulie 2018
Canalele de distribuÈ›ie din sectorul de asigurări sunt într-o continuă schimbare. Acest lucru nu este surprinzător, È›inând cont de faptul că È™i tehnologiile se schimbă È™i mai rapid, iar consumatorii odată cu ele. Va învinge cloud-ul sau agentul ori îÈ™i vor uni forÈ›ele?
În mod tradiÈ›ional, “asigurarea” a reprezentat un subiect complex atât pentru companii, cât È™i pentru particulari. În cele mai multe cazuri, nici unii nici alÈ›ii nu sunt siguri care produs È™i al cărui asigurător le este cel mai potrivit. Sunt atât de multe produse È™i, deseori, diferă foarte puÈ›in între ele. Acesta este È™i motivul pentru care, până de curând, au existat mulÈ›i experÈ›i È™i multe companii de încredere, încredinÈ›ate a căuta produsul care ar fi cel mai potrivit pentru aceÈ™tia.
Aceasta nu se aplică numai la selecția inițială a produsului, ci și la menținere la zi a portofoliului de asigurări.
Acesta este cazul, spre exemplu, în ajustarea periodică a valorii asigurate a unei clădiri sau a unui patrimoniu sau în a verifica dacă o asigurare de sănătate permanentă se potriveÈ™te în continuare condiÈ›iilor actuale de viață ale asiguratului. Cu excepÈ›ia acestor cazuri, pentru asiguraÈ›i era liniÈ™titor pentru ca în cazul în care apărea o situaÈ›ie, aceasta se putea rezolva cu un singur telefon către un expert È™i el/ea urma să contacteze asigurătorul în vederea concilierii acesteia. Rolul pe care intermediarii în asigurări îl jucau era substanÈ›ial, chiar È™i în cazul tipurilor foarte comune de asigurări cum ar fi asigurările pentru autovehicule, imobile È™i asigurări de călătorie.
Schimbare majoră
Între timp, acest aspect s-a modificat în mod profund È™i substanÈ›ial, odată cu dezvoltarea internetului, a vitezei È™i capacității telefoanelor mobile, a posibilităților crescute È™i sofisticate de a extrage, analiza È™i procesa date (aproape) în mod real, a puterii aplicaÈ›ilor pentru telefonul mobil (apps) È™i a descreÈ™terii dorinÈ›ei consumatorilor de a plăti în plus pentru sfaturi special croite pentru aceÈ™tia pentru produse de asigurare relativ simpliste. Atât acestea, cât È™i alte evenimente au cauzat o schimbare majoră în canalele de distribuÈ›ie.
1. Consilierea personală (de È™coală veche) este în continuare foarte activă È™i este susÈ›inută tot mai mult de tehnologie
Consilierii personali È™i agenÈ›iile capabile să ofere serviciile oricărui tip de client sunt încă existente pe piață, dar rolul lor este, în principal, limitat în administrarea produselor mai complexe de asigurare, cum ar fi asigurarea protecÈ›iei venitului/asigurarea de venit È™i pensii sau asigurări speciale pentru antreprenori È™i afacerile dezvoltate de aceÈ™tia. În practica acestora de consultanță, consilierii în asigurări apelează puternic la tehnologie în procesul de selecÈ›ie a celor mai potrivite produse de asigurare pentru clienÈ›ii acestora.
2. RelevanÈ›a internetului creÈ™te. Contractarea asigurării È™i notificarea daunelor de către clienÈ›i este în creÈ™tere.
Între timp, ne-am obiÈ™nuit să folosim internetul sau, în unele cazuri, chiar È™i telefonul mobil atunci când trebuie să contractăm o asigurare generală. Acest lucru se aplică chiar È™i în administrarea daunelor. Acum asiguratul poate face singur toate aceste operaÈ›iuni fiind ghidat È™i asistat de către programe automatizate. InterfaÈ›a este reprezentată de un site web sofisticat care este accesibil de pe toate dispozitivele.
3. AplicaÈ›iile pentru telefoane mobile având la bază o tehnologie foarte sofisticată sunt noul trend
Spre exemplu aplicaÈ›iile care, atunci când eÈ™ti într-un aeroport, te întreabă dacă doreÈ™ti să contractezi o asigurare de călătorie pe toată durata plecării tale È™i care, odată ce ai ajuns la destinaÈ›ie, îÈ›i transmit diferite riscuri relevante în acea zonă È™i îÈ›i oferă posibilitatea de a-È›i modifica temporar riscurile asigurate de către poliță. Aceasta aplicaÈ›ie funcÈ›ionează pe baza unui abonament care poate fi activat/dezactivat È™i creÈ™te în mod substanÈ›ial posibilitatea de a asigura în mod direct È™i temporar diferite bunuri.
4. În fiecare dintre canale, atât din perspectiva întregii societăți dar cu siguranță din perspectiva consumatorului, analiza automată a riscurilor È™i depistarea fraudelor sunt indispensabile
În privinÈ›a sistemului automatizat de control al fraudelor se pare că mediul online ca È™i canal de distribuÈ›ie al acestui serviciu, creÈ™te foarte rapid. Cu toate acestea, perspectiva aceasta poate fi doar iluzorie, deoarece mulÈ›i asigurători (încă) folosesc mai multe canale È™i dezvoltă canalul online doar în suplimentarea celorlalte. În privinÈ›a sistemului automatizat de control È™i detecÈ›ie a fraudelor, acest aspect nu creează vre-o schimbare deoarece majoritatea asigurătorilor organizează în mod similar ambele canale.
5. Aproape orice companie investeÈ™te în automatizarea analizei de risc sau va trebui să o facă
În cadrul contactării personale a asiguratului printr-un agent sau un intermediar independent, există o interacÈ›iune între aprecierea personală a riscurilor È™i analiza automatizată a riscurilor sau a pretenÈ›iei. Atunci când realizează această analiză de risc, agentul are posibilitatea de a fi susÈ›inut de către analiza automatizată, dar cu siguranță o poate influenÈ›a. Agentul trebuie È™i poate să valorifice cunoÈ™tinÈ›ele proprii privind circumstanÈ›ele personale ale asiguratului sau ale persoanei care solicită o asigurare.
Lucrurile se schimbă atunci când avem de-a face cu o analiză de risc automatizată realizată în mod direct. În funcÈ›ie de criteriile folosite de asigurător, sistemul este capabil să decidă foarte rapid. În unele cazuri însă, sistemul poate recomanda ca unele solicitări să fie analizate mai departe de către o persoană din cadrul companiei È™i deci, să amâne analiza de risc.
În asigurarea “la cerere” acest lucru nu va mai fi posibil deoarece specificul acesteia este să se ia o decizie rapidă în toate cazurile. Prin urmare, în acest caz sistemul va trebui să fie bazat pe o cantitate importantă de informaÈ›ii provenită de la un număr mare de surse private È™i publice.
Notă: Prezentul material este disponibil pe site-ul www.friss.com
Planificarea examenelor de certificare pentru distribuitori
Noua platformă pentru examinări online
Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu respectarea cerințelor privind pregătirea profesională....Click aici pentru detalii >
ANUNÈš PRIVIND ÎNSCRIEREA LA EXAMENE ORGANIZATE LA SALÄ‚ Vă informăm că, pentru a asigura posibilitat...vezi tot
În vederea simplificării procesului de validare È™i alocare a creditelor anuale de pregătire profesională conti...vezi tot
ANUNT IMPORTANT Institutul de Studii Financiare va informeaza ca examenele online pentru pregatirea continua a ...vezi tot
Institutul de Studii Financiare a devenit membru afiliat al OECD/INFE (ReÈ›eaua InternaÈ›ională pentru EducaÈ...vezi tot
Cea de-a doua editie a Conferintei nationale organizate de Biroul Asigura...vezi tot