21 Martie 2019
Sistemul financiar a renăscut la momentul apariÈ›iei primelor tehnici de transmitere a informaÈ›iei la distanță È™i, apoi, s-a reinventat la apariÈ›ia calculatoarelor digitale. Pionieratul serviciilor financiare digitale putem să îl declarăm finalizat o dată cu universalizarea dispozitivelor mobile de suport al informaÈ›iei È™i, în consecință, al liberului acces la aceasta, dar mai ales cu apariÈ›ia tehnologiei blockchain È™i răspândirea criptomonedelor ce permit anonimizarea utilizatorilor de produse financiare.
Pe de altă parte, dacă 2018 a însemnat anul implementării în România a noilor reglementări europene cu impact în mai multe ramuri ale serviciilor financiare, anul 2019 este cel al primelor bilanÈ›uri în domeniu.
ConferinÈ›a Europeană a Serviciilor Financiare (ECFS) îÈ™i propune, la cea de-a treia ediÈ›ie ce se va desfășura în perioada 21-22 martie 2019, la BraÈ™ov, să fie un forum de dezbateri cu privire la digitalizarea, automatizarea È™i inovaÈ›ia în serviciile financiare, la aplicarea practică a ultimelor noutăți legislative, dar să adauge È™i o perspectivă economică È™i managerială a realităților din domeniul financiar, întrunind profesioniÈ™ti ai finanÈ›elor, teoreticieni È™i practicieni, deopotrivă.
Temele propuse pentru abordare in acest an includ printre altele :
Participarea la acest eveniment aduce puncte credite / ore de pregătire continuă.
Pachetele de participare oferite sunt:
I. Pachetul DIAMOND* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 21-22 martie = 360 RON
II. Pachetul GOLD* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 21 martie = 300 RON
III. Pachetul SILVER - include participarea la panelurile din 22 martie= 180 RON
Pentru membrii asociațiilor UNSAR, UNSICAR, PRBAR, OPPC, și AAF, oferim pachete speciale, astfel:
I. Pachet DIAMOND* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 21 - 22 martie = 220 RON
II. Pachet GOLD* - include participarea la sesiunea plenară și panelurile din 21 martie = 150 RON
III. Pachet SILVER - include participarea la panelurile din 22 martie = 100 RON
*Pachetele DIAMOND È™i GOLD includ prânz
Pentru detalii privind înscrierea la sesiunile ECFS 2019, vă rugăm să ne contactaÈ›i prin e-mail:
Alexandra DARMAZ GUZUN - Responsabil Parteneriat - Cercetare, Institutul de Studii Financiare - alexandra.guzun@isfin.ro
Andreea PETRACHE - Responsabil Evenimente, Institutul de Studii Financiare, București - andreea.petrache@isfin.ro
Daniela MICU - Director Executiv, Societatea Română de Cercetare pentru Afaceri Publice È™i Private - daniela.micu@hodos.eu
Organizatori |
Parteneri |
Parteneri academici |
Parteneri media |
Testimoniale:
Joi, 21 martie
|
|
10.30 – 11.00 Înregistrarea participanÈ›ilor |
|
11.00 – 12.45 SESIUNE PLENARÄ‚ Moderator: Călin RANGU |
|
Cuvânt de deschidere VicepreÈ™edinte, Autoritatea de Supraveghere Financiară |
|
Valentin IONESCU |
Distributed ledger technology - aplicabilitate pe piețele financiare |
Iulian STAN |
Coordonate manageriale privind integrarea noilor cerințe ale erei digitale in domeniul financiar |
Nicoleta RADU |
Asigurarea obligatorie a locuinței - status și proiecte de viitor |
Alexandru CIUNCAN |
|
Dorel DUȚĂ |
|
Antonio SOUVANNASOUCK |
|
Mădălin ROȘU |
|
12.45 – 13.45 – Pauză de prânz |
13.45 - 16.00 Formarea profesională a distribuitorilor de asigurări în contextul Normei ASF nr. 20/2018 Dezbatere |
|
Cătălin CÂMPEANU |
Paul Mitroi Simona DOBRICÄ‚ |
Reprezentanți din piață |
|
Violeta PârvuÈ›oiu |
Florian GABA |
Stefan PRIGOREANU |
Cristian BALANICA |
16.00 – 16.15 – Pauză de cafea |
|
16.15 – 18.30 Legi speciale cu implicaÅ£ii asupra serviciilor financiare Moderatori: Daniel-Mihail ȘANDRU , Laura Elly NAGHI |
|
Narcis PĂVĂLAȘCU |
ACAMA - alternativa fezabilă pentru îmbunătăţirea relaÈ›iilor cu clienÈ›ii |
Ana CODESCU |
Prevenirea spălării banilor: Abordarea pe bază de risc și percepția riscului |
Constantin LUPU |
|
Conf. Univ. Dr. Cristina-Ioana FLORESCU |
EficienÈ›a în arbitraj prin prisma Regulilor de la Praga |
Dr. Luminița TULEAȘCĂ |
Răspunderea organelor de conducere pentru insolvența societății de asigurare / reasigurare |
Ramona COMAN |
Spălarea de bani prin intermediul serviciilor financiare |
Dr. Ionița COCHINȚU |
Rolul Autorității de Supraveghere Financiară în contextul noului cadru legislativ privind distribuÈ›ia de asigurări |
Conf. univ. Dr. Nicolae GROFU, |
Unele particularități ale investigării infracțiunii de bancrută frauduloasă, punct de plecare pentru prevenirea și combaterea spălării banilor. |
Lect. Univ. Dr. Sergiu GOLUB |
Alte câteva curiozități È™i bizarerii în OrdonanÈ›a Guvernului nr. 38/2015 privind soluÈ›ionarea alternativă a litigiilor dintre consumatori È™i comercianÈ›i |
Lect. Univ. Dr. CodruÈ› - Nicolae SAVU |
Efectele deschiderii procedurii insolvenței asupra contractului financiar calificat/acordului de netting. |
Conf. Univ. Dr. Diana Anca ARTENE |
Elemente de noutate aduse de HG1/2018 în materia soluÈ›ionării alternative a litigiilor |
Vineri, 22 martie
|
||
09.00 – 11.15 Managementul riscurilor ÅŸi guvernanţă în contextul MiFID II Moderatori: Ovidiu Spătăcean, Raul Felix HodoÅŸ |
||
DragoÈ™ CÄ‚LIN |
||
Florentina BALU |
Identifying inter-relationships between the strategic sectors of the company |
|
Alexandra SMEDOIU |
||
Simona FÄ‚TU |
Dileme legate de atribuțiile organelor de conducere ale societăţilor listate la BVB |
|
Paul BARANGÄ‚ |
Contrapartea centrala locala care este in curs de înfiinÈ›are de BVB |
|
Cdor. Prof. univ. dr. Mircea BOSCOIANU |
Sinergii È™i contribuÈ›ii ale fondurilor de investiÈ›ii alternative în tranziÈ›ia spre statutul de piață emergentă - cazul României |
|
Adriana PÄ‚DURARU |
||
Asist. Univ. Dr. Constantin Marius APOSTOAIE |
O radiografie a sectorului bancar paralel în România È™i în Europa Centrală È™i de Est |
|
Lect. Univ. dr. Ioan Ovidiu SPATACEAN |
Measuring investors’ reaction to early signs of fraudulent corporate behavior in financial reporting - empirical findings on Bucharest Stock Exchange |
|
Sebastian BODU |
AcÈ›iunile privilegiate, încotro? |
|
Prof.univ.dr. Ion STANCU |
Prognoza sustenabilității sistemului de pensii din Romania |
|
09:00 – 11.15 Managementul relaÅ£iei cu clienÅ£ii asigurărilor în contextul IDD Moderator: Dan Constantinescu |
||
Paul SWOBODA |
Procesul de vânzare în asigurările de viaţă conform IDD – între birocraÅ£ie ÅŸi avantaje pentru client |
|
Dorel DUȚĂ |
Schimbări operaţionale ca urmare a implementării Legii 236/2018 |
|
Irinel DINU |
Considerații asupra lichidării daunelor după implementarea prevederilor IDD |
|
Gheorghe GRAD |
Risk Management Heat Map |
|
Mădălina Neacşu |
Plan Juridic pentru Prevenirea si Combaterea Riscului Seismic Urban, in contextul BucureÈ™ti – Capitală Seismică Europeană |
|
Maria BOGHIAN |
SatisfacÈ›ia clientului - noi strategii de acÈ›iune în piaÈ›a asigurărilor auto |
|
Florentina ALMÄ‚JANU |
||
Drd. Elena Cristina SAVU |
||
11.15 – 11.30 – Pauză de cafea |
||
11.30-13.45 Provocări FinTech ÅŸi Insurtech pentru domeniul financiar Moderator: Cătălin Câmpeanu |
||
|
|
|
Călin RANGU |
InovaÅ£iile tehnologice – de la extaz la agonie ÅŸi înapoi |
|
Eliza CRISTIAN |
Impactul inteligentei artificiale la nivelul profesiilor bazate pe cunoştinţe |
|
Aurel IVAN |
||
Åžtefan PRIGOREANU |
Digitalizare ÅŸi paperless, o nevoie pentru brokerii de asigurare: studiu de caz, MIB |
|
Victor ÅžRAER |
Transformarea digitală ÅŸi influenÅ£e în evoluÅ£ia profesională a oamenilor din asigurări |
|
Erik BARNA |
||
Florian GABA |
Impactul eLearning-ului în piaÅ£a de produse financiare Video |
|
Lect. Univ. Dr. Laura MILOS, |
Volatility analysis of Cryptocurrencies and Fintech securities |
|
11:30 – 13:45 Nouă luni de aplicare a GDPR în serviciile financiare Moderatori: Irina ALEXE , Florentina Neagu |
||
Dr. Irina ALEXE |
Particularitățile procedurii de efectuare a investigațiilor ce vizează protecția datelor |
|
Dr. Daniel-Mihail ȘANDRU |
Răspunderea administratorului unei pagini găzduite pe o reÈ›ea socială. Calitatea de operator în sensul reglementărilor privind protecÈ›ia datelor |
|
Drd. Silviu-Dorin ȘCHIOPU |
||
Conf. Univ.Dr. Camelia IGNÄ‚TESCU |
||
Conf. Univ. Dr. Ciprian Adrian PÄ‚UN |
ExerciÈ›ii de imaginaÈ›ie privind aplicarea GDPR în serviciile financiare! Variabila sancÈ›iunii |
|
Lect. Univ. Dr. Raul-Felix HODOȘ |
Drepturile persoanei vizate È™i implicaÈ›iile GPDR asupra îndeplinirii obligaÈ›iilor fiscale ale operatorilor de date cu caracter personal din domeniul asigurărilor È™i al pensiilor private. |
|
|
|
Domnul Valentin Ionescu este Director al DirecÈ›iei de Strategie È™i Stabilitate Financiară din cadrul ASF, domnul Ionescu a activat timp de 20 de ani în domeniul investiÈ›iilor ÅŸi al supravegherii financiare. A ocupat în cadrul ASF poziÈ›ia de Director delegat al DirecÈ›iei de Strategie È™i Stabilitate Financiară (ianuarie 2015 – septembrie 2015) ÅŸi de Director al DirecÈ›iei de Supraveghere Integrată (2013 – 2014). Activitatea profesională mai include poziÈ›ii precum cea de Director General al Bursei de Valori BucureÈ™ti (2010 – 2011), de Membru în CA la Sibex, SIF Moldova (2012 – 2013) si de PreÈ™edinte CA al Depozitarului Central (2010 – 2011), dar È™i experienţă internaÅ£ională – Euro Invest Bank Gmbh Austria (Head of Sales, 2009 - 2010) ÅŸi Wood&Co Cehia (Senior Sales Trader, 2007 – 2009). Domnul Valentin Ionescu a absolvit Academia de Studii Economice, Facultatea de ComerÈ›, are un MBA È™i un Certificat în FinanÈ›e de la George Town University US.
|
|
Domnul Călin Rangu este dublu licenÈ›iat, doctor în reÈ›ele neurale aplicate în seriile financiare, absolvent MBA, lector universitar, cercetător È™tiinÈ›ific, director în cadrul ASF al DirecÈ›iei Supraveghere, Control Intermediari È™i Reguli Conduită, preÈ™edinte al Institutului de Studii Financiare, vicepreÈ™edinte al comitetului ITF al Autorității Europene de Asigurări È™i Pensii OcupaÈ›ionale (EIOPA), membru al Comitetului Consumer Protection and Financial Innovation al EIOPA, membru in Board-ul EFICERT (European Financial Certification Organisation), coordonator al InsurTech HUB al ASF. Are o experiență de peste 20 de ani în domeniul financiar-bancar, din care peste 15 ani de management in sectorul privat (Raiffeisen Bank , Raiffeisen Informatik Austria), în cadrul BNR, IBR È™i al ASF. A publicat peste 150 de articole, È™i două cărÈ›i, fiind organizator sau vorbitor la conferinÈ›e româneÈ™ti majore legate de protecÈ›ia consumatorilor È™i reguli de conduită, domeniul financiar-bancar, sisteme informatice, tehnologii È™i inovaÈ›ii financiare, managementul riscului operaÈ›ional, securitate cibernetică, soluÈ›ionarea alternativă a litigiilor, etc. |
|
Domnul Iulian Stan este VicepreÈ™edinte Executiv/Director General Adjunct al Societății de InvestiÈ›ii Financiare SIF Transilvania S.A. BraÈ™ov. Iulian Stan activează în piaÈ›a de capital de peste 25 de ani, are pregătire economică È™i tehnică precum È™i diverse specializări internaÈ›ionale, specializare doctorală în domeniul tranzacÈ›ionării acÈ›iunilor societăților comerciale. Totodată este expert evaluator - membru titular al AsociaÈ›iei NaÈ›ionale a Evaluatorilor din România (ANEVAR), auditor financiar - membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (CAFR), expert contabil - membru al Corpului ExperÈ›ilor Contabili È™i Contabililor AutorizaÈ›i din România (CECCAR). Cu experiență practică în gestionarea portofoliului È™i investiÈ›iilor S.I.F. Transilvania, fiind implicat în administrarea directă a diferitelor societăți comerciale, a fost preÈ™edinte al Consiliului de AdministraÈ›ie al Depozitarului Sibex, administrator al Bursei Sibex È™i vicepreÈ™edinte al AsociaÈ›iei NaÈ›ionale a Societăților de Valori Mobiliare din România, precum È™i preÈ™edinte al Centrului Teritorial BraÈ™ov al ANEVAR. Are experiență didactică universitară È™i este autor al diferitelor publicaÈ›ii/comunicări È™tiinÈ›ifice în domeniul economic. Pregătirea profesională È™i experienÈ›a practică i-au permis să abordeze È™i să soluÈ›ioneze sistemic È™i interdisciplinar temele abordate. În ultimii ani a contribuit activ la dezbaterile È™i formarea de opinii privind strategiile de dezvoltare sustenabilă a societăților de investiÈ›ii financiare, dezvoltarea de modele de business la nivel de portofolii, conceptualizarea funcÈ›ionării sistemice a procesului de educaÈ›ie financiară, perspectivele pieÈ›ei de capital româneÈ™ti. Valorile promovate constant de către acesta sunt: performanÈ›a, etica È™i inovaÈ›ia. |
|
în curs de actualizare |
|
Domnul Mădălin RoÈ™u este în prezent membru al consiliului de administraÈ›ie al uneia dintre cele mai mari companii de asigurări din România, Omniasig VIG. Coordonează acÈ›iunile, litigiile, operaÈ›iunile È™i diviziile de dezvoltare digitală la Omniasig. Înainte de a se alătura companiei Omniasig, a lucrat ca director de reclamaÈ›ii la Generali. Are peste 18 ani de experiență în domeniul asigurărilor, cea mai mare parte a timpului în revendicări. Activează în mai multe entități din domeniul asigurărilor din România, cum ar fi UNSAR, unde acÈ›ionează în calitate de responsabil al secÈ›iunii de asigurări auto. Începând cu anul 2017 este È™i preÈ™edintele Biroului NaÈ›ional al Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR). De asemenea, este implicat la nivel european în activitățile legate de asigurări È™i este membru al echipei de acreditare în EFICERT (European Financial Certification Organization). ÎÈ™i împărtășeÈ™te cunoÈ™tinÈ›ele È™i oferă sprijin în România, unde, de exemplu, a acÈ›ionat în trecut ca lector în Institutul de Management al Asigurărilor. De asemenea, el a definit standardul ocupaÈ›ional pentru inspectorii de revendicări. |
|
Domnul Alexandru CIUNCAN are o experiență de peste 15 ani în domeniul asigurărilor È™i pensiilor private în Europa Centrală È™i de Est, cu expertiză în zona de market conduct, reglementare, protecÈ›ia consumatorului, media È™i jurnalism financiar. Începând cu septembrie 2018, Alexandru ocupă poziÈ›ia de Director General al UNSAR – Uniunea NaÈ›ională a Societăților de Asigurare È™i Reasigurare din România. De asemenea, intre 2013 si 2018, Alexandru a fost membru al IRSG È™i al OPSG, cele două grupuri de Stakeholderi din cadrul EIOPA - Autoritatea Europeană de Supraveghere în Asigurări È™i Pensii OcupaÈ›ionale, participând la elaborarea È™i dezbaterea unor acte legislative cu impact pe termen lung asupra industriilor asigurărilor È™i pensiilor private. În acelaÈ™i timp, Alexandru a deÈ›inut funcÈ›iile de Secretar General al APPA - AsociaÈ›ia Pentru Promovarea Asigurărilor – ONG-ul care a dezvoltat primele campanii naÈ›ionale de informare È™i educare a consumatorilor - È™i de Managing Partner al XPRIMM, o companie românească de media specializată în industria de asigurări din CEE È™i SEE. Alexandru CIUNCAN a urmat cursurile Facultății de Management din cadrul Academiei de Studii Economice BucureÈ™ti, deÈ›ine un Certificat Profesional în Management (OPEN University Business School, UK) È™i este licenÈ›iat PMP-Project Mangement Professional È™i ACP-Agile Certified Professional (Project Management Institute, USA).
|
|
Nicoleta Radu a fost numită în funcÅ£ia de Director General al PAID România în luna martie a anului 2014, fiind responsabilă atât pentru managementul companiei, cât ÅŸi pentru implementarea deciziilor shareholderilor. Anterior numirii în această poziÅ£ie, a condus departamentul de control intern al PAID România timp de un an. Are o experienţă de peste 20 de ani ca antreprenor ÅŸi manager în multiple domenii de activitate. A absolvit Institutul Politehnic din BucureÅŸti ÅŸi deÅ£ine o Diplomă de Master de la SNSPA - Åžcoala NaÅ£ională de Studii Politice ÅŸi Administrative. |
|
Cariera în asigurări a d-lui Paul Swoboda a debutat în 2003, în cadrul concernului Grawe, ca manager de proiect, iar din anul 2007 s-a alăturat echipei din România ca membru al Consiliului de AdministraÈ›ie. In 2010 devine membru al Consiliului Director, supervizând activitățile financiare È™i de control ale companiei, iar din septembrie 2012, este numit Director General al Grawe România. Începând cu noiembrie 2015, compania este administrată în sistem dualist, iar dl. Swoboda devine PreÈ™edintele Directoratului Grawe. Educat în spiritul ÅŸi tradiÅ£ia Grawe de formare a liderilor, Paul Swoboda are ca obiectiv declarat È™i asumat păstrarea standardelor de calitate ÅŸi profitabilitate caracteristice companiei ÅŸi grupului financiar din care Grawe România face parte. Totodată, domnia sa are în vedere păstrarea unui ritm de dezvoltare constant, adaptat condiÅ£iilor pieÅ£ei ÅŸi o politică managerială axată pe consolidare. TinereÅ£ea, dar ÅŸi instruirea multidisciplinară însuÅŸită fac din PreÈ™edintele Directoratului Grawe România un lider cu un orizont larg, deschis către nou ÅŸi cu mult spirit de echipă. Dl. Paul Swoboda deÅ£ine un master în ȘtiinÈ›a Afacerilor È™i unul în Filozofie È™i a beneficiat de burse de studii oferite de universități din Paris, Sofia, Zagreb, Novosibirsk. Are o pasiune pentru limbi, dintre care cea mai recentă este limba română, È™i vorbeÈ™te fluent engleză, franceză, rusă È™i bulgară. |
Constantin LUPU |
Doctor in Economie la Academia Romana, domnul Lupu ocupa in prezent pozitia de Consilier Promovare RelaÈ›ii InternaÈ›ionale la Autoritatea NaÈ›ională pentru Formare Profesională IniÈ›ială în Sistem Dual. Este conferentiar la Universitatea de Studii Europene din Moldova. Are experienta in domeniul investitiilor de peste 10 ani. |
|
Domnul Dorel Duță a fost ales preÈ™edinte al UNSICAR in decmbrie 2017, este reprezentatul pietei financiare non bancare in Colegiul de Coordonare al Entității de SoluÈ›ionare Alternativă a Litigiilor SAL-FIN. Are o bogată experiență în industria de asigurări, în care activează de peste 22 ani. Este absolvent al Facultății de Drept, deÈ›ine un certificat de management obÈ›inut la The Open University Business School È™i are o serie de cursuri de specializare în domeniul asigurărilor. Începând din anul 2000, Dorel Duță a devenit asociat È™i director la Hobbit Broker de Asigurare, companie specializată pe zona corporate. |
|
în curs de actualizare |
Gheorghe GRAD Director General SRBA Broker |
Mr. Gheorghe Grad graduated from Open University Business School, being one of the founders of the Romanian brokerage company SRBA. The company founded in 1998 quickly grew, ranking every year among the top 20 from over 300 brokerage companies in the country. The merger with Renomia took place in 2015, through the acquisition of a 51% percent of the share capital. Throughout his professional career, Mr. Grad has been part of both national and international professional associations and hence involved in the implementation of the specific European legislation in Romania. Alongside managing and focusing on of the business development process of the company, he is an active participant in the business environment through taking part in seminars, conferences and radio programmes. He is also Arbitrator in the association Centre for Arbitration and Insurance Mediation. |
Alexandra SMEDOIU Partener Servicii Fiscale Deloitte |
Doamna Alexandra Smedoiu are o experienţă de aproape 15 ani în consultanță fiscală, Alexandra a coordonat de-a lungul timpului numeroase proiecte locale È™i internaÈ›ionale preponderent pentru clienÅ£i din industria serviciilor financiare È™i din sectorul imobiliar. ExperienÈ›a ei profesională include o arie largă de proiecte, de la revizii È™i audituri fiscale, la asistență în tranzacÈ›ii È™i controale fiscale. Alexandra este membră Camerei ConsultanÈ›ilor fiscali din România, a AsociaÈ›iei Contabililor AutorizaÈ›i (ACCA) din Marea Britanie, a Institutului de Fiscalitate InternaÈ›ională (ADIT) din Marea Britanie È™i a AsociaÈ›ei AnaliÈ™tilor Financiari CertificaÈ›i CFA. Alexandra este È™i vice-preÈ™edintă CFA România. |
|
Doamna Florentina Almajanu este Director General al Asociatiei CFA Romania de peste 11 ani si Membru in Consiliul Director al Institutului de Studii Financiare din anul 2015. Florentina Almajanu are o cariera de peste 20 de ani in domeniul asigurarilor si pana in luna mai 2017 a detinut pozitia de Director General al Uniunii Nationale a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania. |
|
CEO al companiei Millenium Insurance Broker SA, Stefan Prigoreanu are peste 20 de ani de experienta in industria asigurarilor din Romania.Este unul dintre putinii specialisti din asigurari cu back-ground si experienta relevanta atat in reglementarea si supravegherea sistemului de pensii private, cat si in lumea artelor martiale, unde si-a slefuit perseverenta timp de peste 25 ani. In calitate de lector si conducator al formatorilor la un important furnizor de pregatire profesionala in asigurari, dar si ca membru fondator si fost Vicepresedinte al Patronatului Roman al Brokerilor de Asigurare -Reasigurare , este implicat si la curent cu toate cerintele legale specifice si cu toate modificarile aduse de legislatia Europeana.’’ |
|
Experienta in domeniul daunelor am acumulat-o parcurgand toate treptele profesionale in societati de asigurari, de la inspector daune pana la director al directiei daune. In cei 21 de ani de lucru in daune am analizat un volum foarte mare de dosare de daune din toate clasele de asigurare, incepand cu RCA obligatorie si terminand cu daune maritime si din aviatie. Am condus colective de peste o suta de inspectori de specialitate daune, ajungand impreuna la indeplinirea unor criterii de performanta ridicate, prin organizarea excelenta a activitatii, prin training permanent si programat si prin promovarea unui spirit de echipa special.Ca nivel de educatie profesionala sunt licentiat al Facultatii de Transporturi Bucuresti, sectia Autovehicule Rutiere, din anul 1995 si din anul 2017 sunt doctor in inginerie mecanica. Tot in 2017 am obtinut certificatul de trainer ISF si avizul de lector de la ASF. |
|
Domnul Florian Gaba are o experiență de peste 14 ani în training È™i consultanță, în special în domeniul financiar. În 2011 a înfiinÈ›at Pro Fiduciaria, lider în oferirea de servicii de pregătire profesională în asigurări, pensii si banci cu un portofoliu de peste 100 de companii din zona financiară. Din anul 2012 a fondat Nosco Learning, divizie care oferă servicii È™i soluÈ›ii de e-learning pentru companii din diferite sectoare de activitate. Împreună cu echipa Nosco, Florian construieÈ™te È™i adaptează instrumente specifice învățării online È™i în străinătate, în funcÈ›ie de specificului fiecărei companii. |
Simona FĂTU Membru Neexecutiv Consiliul de Administrație al Societății Naționale a Sării |
Doamna Simona Fătu este un manager experimentat având o experiență de peste 12 ani în conducerea executivă È™i neexecutivă a unor societăți mari din domeniul financiar, energetic, extractiv, de producere È™i comercializare produse alimentare. Aria de expertiză include, fără a se limita la, guvernanÈ›a corporativă, management, strategie de afaceri, finanÈ›ele societății È™i dezvoltare de afaceri. Absolventă a Academiei de Studii Economice, Simona a activat, în anii de formare profesională, în domeniul pieÈ›elor de capital fiind implicată, la început din poziÈ›ia de reglementator È™i mai apoi consultant È™i bancher de investiÈ›ii, la construcÈ›ia pieÈ›ei de capital din România anilor ’95. Etapa de maturizare profesională dar È™i de promovare în funcÈ›ii de conducere a cunoscut-o însă, în domeniul bancar, într-o perioadă marcată deopotriva de o dezvoltare extrem de intensă a sectorului specifică anilor 2000-2008 dar È™i de o ajustare severă corespunzătoare perioadei 2009-2011. Simonei îi place să spună că, începand cu anul 2012 se află în etapa de consolidare odată cu obÈ›inerea unor mandate de administrator nexecutiv în cadrul unor companii mari precum Societatea NaÈ›ională a Sării, Societatea de DistribuÈ›ie a Energiei Electrice Transilvania Sud È™i Complexul Energetic Oltenia. Simona este implicata în activități de formare profesională în domeniul guvernanÈ›ei corporative colaborand cu Institutul de Studii Financiare precum È™i în activități de mentorat È™i activează în cadrul mai multor asociaÈ›ii precum PWN Romania, AAI È™i TMA Romania. |
Erik BARNA Director General Life is Hard |
Domnul Erik Barna este Fondator È™i CEO al LIFE IS HARD | Work Soft - prima companie româneasca de software listata la bursa de Valori BucureÈ™ti – piaÈ›a AeRo. Antreprenor activ în domeniul tehnologiei, Erik are mai mult de 15 ani de experiență în dezvoltarea de produse software cu precadere pentru industria asigurarilor, gândire strategică È™i coordonare de echipe cu competenÈ›e de top pe zona de digitalizare. Compania pe care o conduce este dezvoltatoarea platformei 24Broker.ro, prin care se subscriu prime anuale care cumuleaza 33% din piață È™i este utilizata de peste 20.000 de specialiÈ™ti. |
|
Doamna Maria Ganea-Boghian, a absolvit cursurile masterale organizate de Universitatea din Pitesti-prin programul Persed-obtinand diploma de master consultant (profesionist) in managementul afacerii si scoala doctorala, obtinand titlul de doctor in inginerie mecanica-automobile, cu teza; Tratarea vehiculelor devenite epava, la sfarsitul vietii a participat ca si coordonator in echipa specialistilor care a proiectat prima statie pilot de tratare a vehiculelor scoase din uz din Romania, realizeaza manualul si procedurile privind asigurarea calitatii pentru firmele de dezmembrari din Romania si implementeaza acest sistem la 20 de firme de dezmembrari din Romania, sistem certificat de TUV Thuringen in anul 2008. Pentru ideile inovative folosite in proiectarea fluxului integrat al tratarii vehiculelor scoase din uz(dezmembrare, recuperare, reutilizare, reciclare) si a gestionarii deseurile , TUV Thuringen i-a acordat diploma de *Inovator*, in anul 2009. Este coparticipant la proiectarea, realizarea si implementarea in piata de asigurari din Romania a primului sistem informatic de evaluare a vehiculelor avariate, Autosel(care este pus la dispozitia pietei de asigurari din anul 2006), a platformei informatice EURODEMONT privind gestionarea vehiculelor scoase din uz, a bazei de date Inkasso( vehicule avariate Romania/Europa, USA), a sistemului Servisel, SPSel si Justalert, alaturi de dl Ganea Nicolae. |
|
în curs de actualizare |
|
Lector dr. Spătăcean Ioan Ovidiu a acumulat o valoroasă experiență didactică, profesională È™i de cercetare, pe parcursul celor peste 15 ani de activitate în mediul universitar. Preocupările de cercetare sunt ancorate în domenii precum auditul financiar, guvernanÈ›a corporativă sau pieÈ›ele financiare È™i s-au concretizate într-un număr de peste 40 de lucrări publicate, în calitate de autor sau coautor, în reviste cu vizibilitate internaÈ›ională. O parte dintre aceste articole È™tiinÈ›ifice au fost finanÈ›ate printr-un grant de cercetare post-doctorală în domeniul guvernanÈ›ei corporative la nivelul firmelor de investiÈ›ii din România (2014-2015). Expertiza profesională a fost dobândită, în mare măsură, ca rezultat al celor peste 13 ani de colaborare cu firma de investiÈ›ii Goldring din Târgu MureÈ™, în cadrul căreia au fost acumulate experienÈ›e È™i competenÈ›e specifice de management al riscurilor, raportare financiară È™i conformitate. De asemenea, activitatea profesională desfășurată în calitate de auditor financiar È™i expert contabil, membru al Camerei Auditorilor Financiari din România (din anul 2011) È™i al Corpului ExperiÈ›ilor Contabili È™i Contabililor AutorizaÈ›i din România (din 2013), a contribuit într-o manieră semnificativă la consolidarea abilităților didactice È™i de cercetare. Aceste abilități au fost completate prin experienÈ›a dobândită în domeniul managementului universitar, începând cu anul 2016, în calitate de Prodecan ȘtiinÈ›ific al Facultății de Economie È™i Drept din cadrul Universității de Medicină, Farmacie, ȘtiinÈ›e È™i Tehnologie din Târgu MureÈ™. |
|
în curs de actualizare |
|
Avocat - baroul Mures din 2010, Lector universitar la Departamentul de Drept si Administratie publică din cadrul UMFST Tg Mures, Presedinte al asociatiei internationale "Pro Iure", membru în comitetul de redacÈ›ie al revistei "Curentul Juridic". Absolventa a Universitatii "Petru Maior " din Tg Mures, Studii doctorale finalizate in iulie 2015 în cadrul Scolii de drept si procedura penala, Universitatea "Sapienza" din Roma, Italia. Publicatii: o monografie, peste 20 de articole si studii, membru in comitetul de organizare a peste 20 de conferinte internationale. |
Mădălina NEACȘU |
NEACȘU STELUÈšA MÄ‚DÄ‚LINA este Doctor in Informatii si Securitate Nationala si fondator al 'Sistemului de Informatii pe Securitatea Alimentară' (SISA) din România. De asemenea, deÈ›ine două titluri de master: în Studii de Securitate-Analiza Informatiilor (2014) la Facultatea de Asistență Socială È™i Sociologie din Bucuresti în parteneriat cu Academia NaÈ›ională de InformaÈ›ii Mihai Viteazul si in Consultanță Agricolă la Facultatea de Åžtiinte Agricole si Medicină Veterinară din BucureÈ™ti (USAMVB) Studiile de licență sunt in domeniul juridic-administrativ, fiind absolventă a Facultății de Drept, Universitatea Titu Maiorescu din BucureÈ™ti (2015), specializarea juridic È™i, de asemenea, absolventă a Facultății de Afaceri È™i AdministraÈ›ie Publică, Universitatea din BucureÈ™ti (2010), specializarea È™tiinÈ›e administrative. In prezent, este expert in securitate È™i reziliență urbană, in cadrul Biroului de Consultanta si Expertiza (AdministraÈ›ia Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismi) din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti si, totodata, Consilier in cadrul Institutului National de Cercetare si Dezvoltare pentru Fizica Pamantului (INCDFP). Domeniile de expertiză sunt: securitate si rezilienta urbana, planificare strategica, analiza de intelligence, juridic-administrativ, agrointelligence/securitate agroalimentara, geopolitică, management de proiect, competitive intelligence, politici GDPR etc. Până in prezent a publicat un volum cu titlul “Agrointelligence. Securitatea agroalimentară – o nouă paradigmă a globalizării”(Editura Institutul European IaÈ™i, noiembrie 2015) È™i numeroase articole strategice in reviste de specialitate. |
|
Dna. Laura Milos este lector universitar în cadrul Facultății de Economie ÅŸi de Administrare a Afacerilor, Universitatea de Vest din TimiÅŸoara. În perioada ian-sept. 2017 a fost inspector superior la DGRFP TimiÈ™oara, AJFP CaraÈ™-Severin, Serviciul de InformaÈ›ii fiscale. A studiat doctoratul în domeniul FinanÅ£e, titlul tezei “Locul pieÅ£ei de capital în finanÅ£area economiei româneÅŸti” |
|
Av. Drd. Elena-Cristina SAVU este avocat din 2002, Fondator asociat al Societății civile de avocaÈ›i „Savu È™i AsociaÈ›ii”. Studii: Facultatea de Drept, Universitatea BucureÈ™ti, 1997-2001 – Diplomă de licență în drept, Facultatea de Drept „Simion BărnuÈ›iu”, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, 2006-2008 – Diplomă de master în Drept European, Facultatea de Drept, Universitatea „Titu Maiorescu” BucureÈ™ti, 2018 - prezent – studii de doctorat. A publicat Contractul de asigurare, Ed. C.H.Beck, 2018, LegislaÈ›ia asigurărilor, Ed. C.H.Beck, 2018, ediÈ›ie coordonată È™i prefaÈ›ată, Professional Liability Insurance – Malpractice Guarantee, Analele Universității Titu Maiorescu, seria Drept, 2018, Ed. Hamangiu, 2018, Extinctive prescription in the matter of the insurance contract in the light of the new civil Code, în Law Review, ediÈ›ia online, December 2017. |
|
Doamna Eliza Cristian coordonează activităţile Departamentului de Evaluare din cadrul S.I.F. Transilvania ÅŸi are o experienţă de peste 5 ani în cadrul companiei, activând anterior în domeniul investiÅ£iilor ÅŸi managementului riscului. Doamna Eliza Cristian este membru CFA, unul dintre cele mai prestigioase titluri în rândul profesioniÅŸtilor din domeniul financiar, precum ÅŸi membru titular ANEVAR, organizaÅ£ie ce reuneÅŸte profesioniÅŸtii în evaluare din România. DeÅ£ine un Master în Administrarea afacerilor, în cadrul Academiei de Studii Economice BucureÅŸti. A activat ÅŸi în domenii precum marketing, asigurări ÅŸi a participat la numeroase cursuri în domeniul antreprenoriatului, managementului de proiect, inovare ÅŸi consultanţă în business. Principalele valori profesionale sunt: proactivitate, responsabilitate, integritate ÅŸi performanţă. |
|
Are o experienÈ›a profesionala de 15 ani in domeniul pieÈ›ei de capital, perioadă în care a activat atât in cadrul Autorității de Supraveghere Financiara (CNVM È™i ulterior ASF), cat si în mediul privat, în cadrul a mai multe entități financiare specifice acestui sector financiar non-bancar. De profesie economist si jurist a fost implicat atât in implementarea de pachete legislative cat si in diferite proiecte de dezvoltare a activităților si infrastructurii specifice operaÈ›iunilor cu instrumente financiare. |
|
Doamna Ana Codescu are o vastă experiență în domeniul prevenirii È™i combaterii spălării banilor, finanțării terorismului È™i a aplicării sancÈ›iunilor internaÈ›ionale. În prezent, coordonează la nivel global activitatea de monitorizare a tranzacÈ›iilor de Trade Finance (operaÈ›iuni documentare) din cadrul grupului financiar Commerzbank. Este direct implicată în implementarea politicilor globale È™i a controalele interne pentru prevenirea riscurilor de infracÈ›iuni financiare È™i participă în calitate de expert la stabilirea strategiilor de conformitate pe segmentul de business Trade Finance, cât È™i la dezvoltarea È™i implementarea măsurilor necesare aplicării acestora. Totodată, de-a lungul carierei sale profesionale, È™i-a desfășurat activitatea È™i în domeniul consultanÈ›ei în materie de Forensic, fiind expert cheie în evaluarea naÈ›ională a Lituaniei privind riscul de spălare de bani È™i finanÈ›are a terorismului (2015). Este certificată internaÈ›ional ca specialist în prevenirea spălării banilor (CAMS), student în cadrul Institului de Management al Riscului de la Londra È™i student doctorand la Școala Doctorală de FinanÈ›e din cadrul Academiei de Studii Economice |
Aurel IVAN |
Lucrez din 2011 in cadrul compania Audatex (care face parte din grupul Solera Holdings) fiind responsabil de zona de servicii oferita companiilor de asigurari. Incepand cu toamna anului 2018 sunt Country Manager al companiei Audatex. Am o experienta de peste 10 ani in domeniul brokerajului in asigurari - pentru Marsh Broker si am coordonat departementul brokeri al ING Asigurari si Aviva. |
Conf.Univ.Dr. |
Doamna TuleaÈ™că este conferenÅ£iar universitar doctor la Facultatea de Drept a Universităţii Româno-Americană, precum È™i avocat pledant, Baroul BucureÅŸti, fondator È™i managing partner al TULEAÅžCÄ‚ LAWYERS. De asemenea, dna. TuleaÈ™că este în prezent È™i Arbitru al CurÅ£ii de Arbitraj Comercial InternaÅ£ional de pe lângă Camera de ComerÅ£ ÅŸi Industrie a României. A terminat doctoratul în Drept al Universităţii din BucureÅŸti, domeniul Drept Privat, specializare în Drept comercial. |
|
în curs de actualizare |
|
Doamna Cristina Florescu este conferenÈ›iar universitar doctor în drept comercial È™i arbitraj la Facultatea de ȘtiinÈ›e Juridice, Administrative È™i Politice, Universitatea Spiru Haret, BucureÈ™ti, È™i conferenÈ›iar asociat la masteratul internaÈ›ional de arbitraj la Facultatea de Drept, Universitatea din BucureÈ™ti È™i la Universitatea Româno-Americană, avocat (Baroul BucureÈ™ti) cu propria sa practică comercială È™i de arbitraj È™i, de asemenea, arbitru la Curtea InternaÈ›ională de Arbitraj Comercial (Camera de ComerÈ› È™i Industrie a României), BucureÈ™ti, la ICC Paris È™i la Centrul InternaÈ›ional de Arbitraj Viena (VIAC). Este absolvent de doctorat, cu teza de doctorat în domeniul arbitrajului comercial publicată în România (Arbitraj comercial, ConvenÈ›ia arbitrală È™i tribunalul arbitral, Editura Universul juridic, 2011). Ea a desfășurat o activitate de internship È™i cercetare în cadrul CurÈ›ii de Arbitraj a CurÈ›ii InternaÈ›ionale de Arbitraj a Camerei InternaÈ›ionale de ComerÈ› (ICC), localizată la Paris în 2006 È™i în cadrul departamentului doctoral al Universității CEU, Budapesta în 2007. Participă în calitate de arbitru internaÈ›ional (membru al juriului) la W.C. Vis Moot, Viena È™i FDI Moot. Înainte de cariera sa juridică, a absolvit È™i Universitatea din BucureÈ™ti, Facultatea de Matematică, licență 1994, specializată în algebra superioară. Participant È™i vorbitor la numeroase conferinÈ›e internaÈ›ionale È™i naÈ›ionale în domeniile arbitrajului È™i dreptului comercial, participarea la sesiunile È™tiinÈ›ifice È™i seminarii / webinarii organizate de diferite instituÈ›ii, facultăți de drept, ICC, VIAC, ArbAut, AsociaÈ›iile Arbitrilor Tinerilor È™i multe altele. PublicaÈ›ii în mai multe reviste de specialitate, recenzii, colecÈ›ii de eseuri, cărÈ›i, cursuri în drept comercial, mediere È™i arbitraj. |
|
Constantin-Marius Apostoaie este asistent universitar doctor în cadrul Departamentului FinanÅ£e, Monedă ÅŸi AdministraÅ£ie Publică, Facultatea de Economie ÅŸi Administrarea Afacerilor, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din IaÅŸi. A obÅ£inut titlul de doctor în ÅžtiinÅ£e Economice, domeniul FinanÅ£e, în anul 2012, cu calificativul Excelent (la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din IaÅŸi). A realizat diverse stagii de documentare ÅŸi cercetare în cadrul unor instituÅ£ii precum: University of Michigan-Flint (SUA), Universitat de Barcelona (Spania), GREThA: Groupe de Recherche en Economie Théorique et Appliquée, la Universitatea din Bordeux (FranÅ£a), Universidad de Zaragoza (Spania) etc. Totodată, a publicat, în calitate de unic autor sau coautor, peste 60 de articole ÅŸtiinÅ£ifice în volume, reviste ori jurnale ÅŸtiinÅ£ifice (unele dintre acestea fiind indexate ISI iar majoritatea în baze de date internaÅ£ionale recunoscute) ÅŸi a fost/este membru în echipă în peste 17 proiecte academice de cercetare ÅŸi/sau de predare, finanÅ£ate din surse naÅ£ionale sau europene. |
Lect.Univ.Dr. CodruÈ› - Nicolae SAVU |
în curs de actualizare |
|
în curs de actualizare |
|
în curs de actualizare |
|
în curs de actualizare |
Asist.Univ.Dr. Constantin - Marius APOSTOAIE |
în curs de actualizare |
|
în curs de actualizare |
|
Domnul Ion STANCU este profesor universitar, Departamentul Finante, Academia de Studii Economice din Bucuresti, director masterat “Management financiar si investitii” si conducator de doctorat cu expertiza în domeniile Analiza si planificarea financiara, Evaluarea si finantarea proiectelor de investitii, Pietele de capital si gestiunea portofoliului. Recomanda spre consultare, în acest sens, lucrarile “FINANTE. Piete financiare si gestiunea portofoliului. Investitii directe si finantarea lor. Analiza si gestiunea financiara a întreprinderii”(2007), “Finante corporative cu Excel” (2012), precum si „Finante Corporative, vol. I, Analiza si planificarea financiara a întreprinderilor” (2015). Are o bogata experienta în reforma programelor de învatamânt superior financiar (licenta, masterat, doctorat) si în cooperarea universitara internationala ca decan al facultatii de Finante, Asigurari, Banci si Burse de Valori (1993-2004) ?i ca prorector al Academiei de Studii Economice (2004-2016). Ca director si membru în proiecte de cercetare a analizat impactul arieratelor, crimei financiare, protectiei mediului, dezvoltarii durabile, responsabilitatii sociale etc. asupra performantei companiilor si cresterii economice. Din anul 2003 activeaza ca administrator SIF Banat-Crisana si la Banca Româneasca. Din 1993 este membru CECCAR si din 2000 este membru CAFR. |
Planificarea examenelor de certificare pentru distribuitori
Noua platformă pentru examinări online
Specialiștii constatare daune își desfășoară activitatea profesională în domeniul asigurărilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare și cu respectarea cerințelor privind pregătirea profesională....Click aici pentru detalii >
ANUNÈš PRIVIND ÎNSCRIEREA LA EXAMENE ORGANIZATE LA SALÄ‚ Vă informăm că, pentru a asigura posibilitat...vezi tot
În vederea simplificării procesului de validare È™i alocare a creditelor anuale de pregătire profesională conti...vezi tot
ANUNT IMPORTANT Institutul de Studii Financiare va informeaza ca examenele online pentru pregatirea continua a ...vezi tot
Institutul de Studii Financiare a devenit membru afiliat al OECD/INFE (ReÈ›eaua InternaÈ›ională pentru EducaÈ...vezi tot
Cea de-a doua editie a Conferintei nationale organizate de Biroul Asigura...vezi tot